google.com, pub-5789936701390099, DIRECT, f08c47fec0942fa0

داخل المقال

google.com, pub-5789936701390099, DIRECT, f08c47fec0942fa0

click

google.com, pub-5789936701390099, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-5789936701390099, DIRECT, f08c47fec0942fa0

المتابعون

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة

Subscribe Now: standard

Translate

الاثنين، 18 أبريل 2011

الدور الدور الدور ، و مين ف الوزرا عليه الدور

الشعب المصرى أبو دم خفيف .. مش بس ح جيب حقه من إللى خانوه و أفسدوا عليه الحياة السياسية و الإقتصادية و الإجتماعية و كل حاجة أخرها إييه إييه إييه .. لكن ح يرجع حققونا معنويا
و إليكم هذا الفاصل








بالرغم  من أن الشباب و الثورة ضد الشماتة بشكل مطلق و دى مش محتاجة نقاش او مجادلة ، ولكن ده ممنعش ظهور بعض التعليقات  إللى ظهرت ضد “الخماستشرات” من رموز الحزب الوطني المنحل و دفع البعض لتدشين  “حملة للشماتة ” إللى  ح تلاقى نفسك متقبلها من الناحية السخرية فقط ، مش الشماتة الفعلية ، يعنى مجرد طق حنك على رأى اخوتنا اللبنانيين .. .. خصوصا  بعد ما تعرف انه كان فى مقترح بتعديلات قانونية  اتقدمت لمجلس الشعب كان فيها طلب بمنع الحبس الاحتياطي الذي يحتجز المتهم دون حكم  قضائي ولكن قيادات الوطني هي التي رفضته ليتمكنوا من سجن النشطاء  و المعارضين  .

ندخل على حفلة التعليقات :
ــ اللهم لا  شماتة .. مصر طلقت الـــريـــس بالتلاتة
ــ من يشمت أخيرا يشمت كثيرا
ــ دكان شماتة
ــ الشماتة كنز لا يفنى
ــ شماتة شماتة حتى النصر شماتة فى كل شوارع مصر
ــ جماعة الاخوان الشمتانين تعلن عن تأسيس حزب الشماتة والتشفي
ــ حسني مبارك يقود الشماتة المضادة
ــ ان الشماته سيف ان لم تقطعه قطعك
ــ ان مصر ليست مستعده للشماته الان و السؤال متي ؟
ــ ممكن نعمل لجان شماته شعبيه؟
ــ انتى عارفة شماتة يعنى ايه .. في اطفال بتاكل..  بنت اخويا قالتلى يا عمتو نفسى اكل بيتزا
ــ يحز في نفسي ما اجده من شماته من ابناء وطني ــ خطاب للمخلوع
ــ الشماتة لا تفنى .. ولا تستحدث من العدم
ــ ائتلاف شمتاء الثورة .
ــ مش عارف فيه إيه بس للإحتياط- لو بطلنا نشمت نموت!
ــ  طلعت زكريا: اللى بيحصل على تويتر ده مسخره طبل و زمر و شباب و بنات و حفلات شماته جماعيه
ــ  الشماتة ادب مش هز كتاف
ــ ﻟﻮ ﻣﺶ ﻫﺘﺸﻤﺖ ﻣﻌﺎﺍﺍﻳﺎﺍﺍ ، ﻣﻀﻄﺮ ﺍﺷﻤﺖ ﻟﻮﺣﺪﻱ
ــ  براذر شماتاهوود
ــ الشماته لا تزال في جيبي
ــ زي ما قال الريس …سجن طره كويس
ــ عصابة شماته وتوتو
ــ  من النهاردة مافيش شماته .. انا الشماته.. أنا الشماتة
ــ الشماته مش تونس و لامصر
ــ  انا لا اشمت ولكنى اتشفى
ــ أنا لا أشمت و لكنى أتجمل
ــ  اين تشمت هذا المساء؟؟.. فى بورتو طرة
ــ احنا شمتانين يا صلاح
ــ ﺍﻟﺸﻤﺎﺗﺔ.. ﻻ ﺩﻳﻦ ﻟﻬا
ــ الرئيس من محبسه: خليهم يتشفوا
ــ  وقف الخلق يشمتون جميعا
ــ  فيلم الموسم: الشمتاء
ــ الشمتان اللي علي حق .. ميقولش للتشفي لا
ــ  إشمت أكتر، أكيد في أكتر
ــ ليه تشمت أقل ، مع انك ممكن تشمت أكتر
ــ الشماتة و الشعب ايد واحدة
ــ  الجمعة الجاية جمعة التشفي
ــ انا انسان..انا شمتان
ــ الشماته.. دلوقتى وقتها
ــ ﺍﻷﻏﻠﺒﻴﺔ ﺍﻟﺸﺎﻣﺘﺔ
ــ في كل شارع ف بلادي .. واحد شمتان بينادي
ــ  شمت قصائدك القديمة كلها
ــ صحيح اللي تقول عليه موسي يطلع شمتان
ــ بشمت فيك انا بشمت فيك
ــ أنا أشمت إذا أنا موجود
ــ  أنا كنت جزء من النظام لأني ما كنتش باشمت في حد.. لكن مصر  بتتغير ودلوقتي أنا شمتان فيهم كلهم.. يستاهلوا الصراحة..
ــ خلاص بقي ياجماعة كفاية كده…دعونا نشمت في صمت
ــ وسوف أظل شامتا طالما في الصدر قلب ينبض ونفس يتردد
ــ لا شماتة في الموت … بس لحد ما يموت نشمت براحتنا
ــ حسني عامل عيان، ومرتضي أغمن عليه عشان ميروحش السجن
ــ  تشمتوا على خير


 

ليست هناك تعليقات:

yahoo search

Custom Search